Sunday, February 12, 2012

mamma



God morsdag til alle mammaer der ute!
Vi har hatt en lang periode med sykdom (bare influensa og andre smågreier, men til sammen har det blitt litt i overkant mye). I det siste har jeg tenkt litt på den tida vi har sammen med barna våre, eller rettere sagt mangelen på tid. Noen få timer hver dag, det føles veldig lite. Og så slitsomt som det kan være å ha et sykt barn, så er det nesten som at jeg er glad for at jeg kan være der for dem, og få litt ekstra tid med dem. Lillepia var hjemme fra barnehagen da disse bildene ble tatt. Litt mer sliten enn normalt, og da kan det være greit å ta en liten pust i bakken Ü
Hvordan har dere andre mammaer det? Synes dere at dere har for lite tid sammen som familie?

PS. Kjolen på bildet koster 50 kr på salg akkurat nå (HM)!

7 comments:

  1. Jepp, for liten tid sammen pga lang pendlevei til jobb... sent hjemme støtt og stadig. Vurderer å skape egen arbeidsplass nærmere hjemmet, men det gjør at jeg låses mer på tid. Vanskelige valg!

    God morsdag!

    ReplyDelete
  2. ÅÅ..denne kjolen gikk datteren min med i dag også..Nydelig! Og 100,- på H&M er slett ikke ille;)

    God bedring i huset<3

    ReplyDelete
  3. Ja, altfor lite tid med barna! Og jeg er ofte sliten etter en lang dag og har ikke så veldig lang lunte, noe som ikke gjør saken bedre. Jeg synes det er kjempevanskelig, og synes det er noe som skurrer litt når ungene tilbringer mer tid med de voksne i barnehagen enn oss foreldre. Men hva kan man gjøre? Skulle ønske vi hadde råd til at en av oss (=meg) kunne jobba redusert...!

    Ha en fin og frisk uke!
    :)

    ReplyDelete
  4. for en søt kjole !

    ReplyDelete
  5. Et vanskelig spørsmål der mye kunne vært sagt. Syke barn er bare utrolig tungt....

    ReplyDelete
  6. Jeg er heldig, som har en jobb hvor jeg kan jobbe turnus :) Nå jobber jeg ca.7 netter i mnd og er fornøyd med det. Det vil si at jeg har mye tid til mine små, glad for det!

    ReplyDelete
  7. Enig med AvMeg. :)
    Jeg er så heldig at jeg ser de to yngste i løpet av dagen, men tenåringen kunne jeg godt sett litt mer av. Men det handler vel heller om hennes alder enn om tidsklemma. Årene går så fort!

    Kjolen på gulljenta di er nyyydelig!

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!