Wednesday, March 6, 2013

sjælevarmer



Dette mønsteret fra Hendes Verden har jeg lenge hatt planer om å strikke. Jeg har en mistanke om at det var den gule fargen som først tiltrakk seg min oppmerksomhet, og jeg har hatt noen bekymringer i forhold til garntykkelse og hvor praktisk et slikt plagg egentlig er. Men til slutt tok jeg strikkepinnene fatt, og endelig har jeg fullført (akkurat det er slett ingen selvfølge for min del!). Mønsteret er ikke så veldig presis når det kommer til garntype, 400 gr tykt ullgarn står det bare, så jeg valgte å bruke 2 tråder Drops Nepal (fargen stemmer nok best på bilde nr 2). Det gikk med mer enn 400 gr. Jeg er fornøyd, selv om jeg fortsatt er usikker på hvor mye jeg kommer til å bruke den. Kanskje kan det bli et bra plagg å ha når kaffen skal nytes utendørs, men det fortsatt er litt kaldt? 
Konstruksjonen er utrolig enkel, det er bare et rektangel, 70x95 cm, og kan sagtens gjøres akkurat slik man selv vil. Tynnere garn, ja, den kan jo også hekles!

Mønster: Sjælevarmer fra Hendes Verden
Garn: Drops Nepal
Pinnestr.: 10 mm
Garnforbruk: Litt usikker, 10 nøster?
Ravelry link: the shrug thing

44 comments:

  1. Så utrolig fin den var, og kul farge! Deilig og praktisk å bruke nå til våren.

    ReplyDelete
  2. Veldig fin! En sånn vil jeg og strikke!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk Hanne, det er bare å hive seg igang med pinnene, fort gjort!

      Delete
  3. Din ble kjempefin! Mye finere farge enn min, og din ser mindre ut også. Den må du jo bruke mye :) Lur sak å ha på seg i solveggen før det blir ordentlig varmt ja (les: hele sommeren her oppe!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk kjære deg :) Jeg er fornøyd med at jeg ikke valgte eskimo slik jeg først hadde tenkt.

      Delete
  4. Se der ja. Knallfin! Du kommer bare til å være så chic og fin med den utover våren:-)

    ReplyDelete
  5. Kjempefin! Og deilig farge, tipper du kommer til å bruke den masse :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Takk! Håper det ja! Kan tenke meg at den blir litt klumpete under en jakke. Satser på at våren kommer snart hit :)

      Delete
  6. Replies
    1. Takk! Fargen gjør meg glad, solskinn på en litt dus måte :)

      Delete
  7. Den ser helt nydelig ut, og det er virkelig en god farge til deg :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk! Trodde lenge jeg ikke kunne bruke den fargen, men nå er den en av favorittene :)

      Delete
  8. I love it, the most simple things are often the most beautiful!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Right? I just love that it is possible to make in any way you want even crochet :)

      Delete
  9. I love that sweater / cardigan, really chic.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thank you so much! And it was so easy to make :)

      Delete
  10. Så enkel og utrolig fin! Falt helt for fargen, jeg... (men gult er jo utrolig vanskelig å få tatt "riktige" bilder av, syns jeg...?!?)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Såååå vanskelig å ta bilder av gult! Bilde nr 2 stemmer ganske bra tror jeg. Det er det okergule nepal-garnet.

      Delete
  11. Thanks! One of my favorite colors :)

    ReplyDelete
  12. Så herlig den så ut! Denne fikk jeg lyst å prøve meg på :)

    Fin blogg, legger meg til som følger. God helg!

    ReplyDelete
  13. Nyyydelig, elsker den fargen der!! =)=)
    Nepal er herlig å strikke med!!
    Ha en finfin dag, hilsen Marianne

    ReplyDelete
  14. WOW, så lekker! Den likte jeg kjempegodt! :) Jeg har tenkt å strikke en sofapute i den fargen der, kanskje jeg bør vurdere det garnet? :-D Så digg ut!

    ReplyDelete
  15. Could you please send me this pattern. It's lovely!!

    Nattan62@hotmail.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. You will find the link to the pattern in my blog post! I'm afraid it is in danish only.

      Delete
  16. is this pattern in english as well???

    ReplyDelete
  17. Thats great.I love it.

    Greatings send you Conny

    ReplyDelete
  18. Where can I find the pattern for this?

    ReplyDelete
  19. What size needles did you use? (i am in the uk) did you use straight needles or circular? Love the shrug and the awesome colour, my all time favourite! Love em xxx

    ReplyDelete
  20. So beautiful!!
    I would love an english pattern for this - can't find it on ravelry. Can you help? :) Love from Germany

    ReplyDelete
  21. Vad snygg den är, kan man få beskrivningen?

    ReplyDelete
  22. Would also love to have a pattern in English....

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!