Wednesday, February 29, 2012

blogger-trøbbel! min bloggliste er bortBORTE!

Flere som har trøbbel med blogglista si? (eller blogrollen heter det kanskje på fagblogspråket?). Jeg har klart å slette lista mi! Det startet med at jeg ikke fikk lov å legge til nye blogger som jeg har begynt å følge. Når jeg prøver å lagre endringene henger det seg opp i en endeløs "saving..."-modus. Jeg leste på blogger og på hjelpeforum, og fant ut at jeg ikke var alene om problemet. Jeg prøvde å  lagre færre blogger, siden det virket som det var problemet for mange, men heller ikke det hjalp. Ikke engang ei "liste" på 1 blogg ville bli lagret... I desperasjon slettet jeg den gamle lista (bad move!!), for å lage ei helt flunkende ny. Men det hjalp ikke det heller. Så nå sitter jeg her uten bloggliste. Hjelp! Jeg har prøvd tre ulike nettlesere, samme problem i alle. Jeg har nå lagt igjen mine detaljer i en tråd på blogger sitt hjelpeforum, og krysser fingrene for at blogger-folkene finner ei løsning snart. Bare sånn at dere vet det, det er ikke for å være kjip at jeg har fjernet lista. Jeg savner å ha den her på bloggen! All hjelp mottas med stor takk!

Så, Alice, dette er til deg, og til alle andre som lurer på hvor på etsy jeg kjøper diverse utstyr. Etsy er jo bare helt fantastisk når det kommer til innkjøp av utstyr til å lage diverse! Mye billigere enn i norske nettbutikker, og ofte er jo ikke frakta så dyr heller.
Jeg kjøper knapper til å trekke med stoff, ringer, utstyr til å lage ørepynt, knapper, bakeutstyr, bursdagspynt, stoffer..... lista er vel egentlig ganske lang.



  • Knapper til å trekke med stoff (og base for å lage ring): Tobysmom og  Everything ribbons og StartToFinish
  • Utstyr til smokkesnor: Suspender Clip Supplies og Everything ribbons
  • Lim: E6000 industrial strength glue. Bra til å lime smykker, ringer og ørepynt. Blankt lim som limer hardt, men ikke like fort som superlim. Jeg har kjøpt det i en butikk som ikke lenger fører dette limet, men et enkelt søk på etsy får opp mange alternativer.
  • Hår/ørepynt: Supplies you need og Colorhouse
  • Innpakking/tape: Sugar B. Supplies og Packagery
  • Kakebaking/bursdag: CupcakeSocial og HeyYoYo og SugarRobot
  • Lavendel: Jeg har kjøpt en stor mengde lavendel hos en selger som ikke lenger fører det, men det er bare å søke på lavendel, så kommer det opp mange alternativer (her er for eksempel en som virker lovende)
  • Perler: Perlene jeg har brukt i forrige post er fra Søstrene Grene. Uheldigvis bor jeg langt fra nærmeste butikk, heldigvis har jeg ei søster i Oslo som kan kjøpe (og som jeg besøker av og til!). Ubehandlede treperler kommer fra den lokale hobbybutikken.
Og hvis det er noe dere ser som dere lurer på hvor jeg har kjøpt, svarer jeg gjerne på spørsmål!


(søt koffert fra Søstrene Grene)


5 comments:

  1. TAKK - for tips! Igjen. Jeg er en skikkelig hermegås når det gjelder deg, altså. I dag kjøpte jeg store trekuler på Panduro og lagde samme bodskåner. Og i jula bestilte jeg julekort fra TinyPrints (de ble såååå kule). Og så glemmer jeg så ofte å takke deg.
    Så: Tusen takk for alle dine herlige og inspirerende bloggposter!!

    .... og jeg har ikke hatt problemer med bloggrollen - men så har jeg vel heller ikke forsøkt å endre den på en stund....

    ReplyDelete
  2. Så mange gode tips!! Takk!!! Så trivelig at du vil følge med på nybloggen min! Jeg har jo som du vet plagdes med bloggrullen i lang tid, men ikke på samme måte som du. Håper det ordner seg fort!!!

    Ha en fin kveld!
    Klem fra Hanne

    ReplyDelete
  3. Heisann!

    Får ikke lagt til nye blogger i bloggrollen...ikke vet jeg hva som er problemet
    Håper det ordner seg snart

    Fin kveld til deg

    ReplyDelete
  4. Flott at du viser hvor du finner tingene - jeg hermer ofte jeg også :) Det er helt klart "lov" !
    Jeg får heller ikke lagt til flere i blogglista mi - det er skikkelig irriterende. Håper vi finner ut av det :)

    ReplyDelete
  5. Tusen takk snille deg!
    Kjempefine tips og anbefalinger :)

    God helg!

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!