Monday, October 26, 2009

kakespising og hjemmeværing

chocolate cake

I det siste har det blitt mye kakespising, Hr. melkeskum har hatt bursdag, og den har vært feiret i flere omganger, nesten en hel uke føles det som, ihvertfall hvis jeg teller antall kakestykker jeg har spist. Sjokoladekake som Den Gode Feen blogget om for ei stund siden, gulrotkake, og brownies med oreo kjeks i (oppskrift fra det søte liv, fantastisk side med så mye fristende at jeg ikke visste hva jeg skulle velge å bake!). Snart kommer bursdagen til melkeskum Jr., og da må det jo bli en passende kake til en fyr på hele 2 år. Noen tips til kake, og ikke minst kreativ dekorasjon?

I forrige uke var jeg også hjemme en dag med Jr. som var syk. Jeg hadde kjøpt inn fingermaling med tanke på å lage noen avtrykk, men jeg synes ikke malingen egnet seg helt. Noen tips til en maling som egner seg godt til å lage avtrykk av ei lita hånd? Som fingermaling fungerte den utmerket, og vi holdt oss opptatt i minst èn time. Sjefen malte, og jeg oppfyllte alle fargeønskene han kom med.

finger paint

Ellers går det fremover med katastrofeprosjektet under her. Sprettekniv er innkjøpt, og feilen er rettet på. Forhåpentligvis kan jeg vise det frem om ikke lenge!

It seems like I have been eating cake for over a week now. Celebrating Mr. m.i.l.c.h.schaums birthday, and eating left overs. I'm not complaining though :)

1 comment:

  1. Åh! Den kaka så herrrlig ut! *slafs*
    Så flott håndavtrykk! Det er så artig å ha sånt seinere når avkommet vokser til.

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!