Saturday, September 22, 2012

farvel+hallo




Det ble en veldig lang blogpause dette! Jeg lover bot og bedring, og håper noen fortsatt henger med Ü Stille på bloggen betyr travelt ellers: Vi har solgt leilighet, flyttet til Danmark og ungene har begynt i ny barnehage. I tillegg har skjermen på min kjære bærbare pc veldig ubeleilig sluttet å virke og kameraet fusker også....  Så med noen veldig dårlige bilder vil jeg si: Tusen takk til J. (momoko) for en herlig pakke med stoffer i farvel-gave og tusen takk til mine kontorvenner Guro og Alice for hjemmestrikkede pulsvarmere, garn og alt det andre! Savner dere! Selv om det er veldig spennende å flytte (særlig til et annet land!), så er det vemodig å forlate gode venner, leilighet med mange gode minner, arbeidsplass og ikke minst familie. Heldigvis skal vi jo tilbake, og forhåpentligvis får vi det veldig bra i mellomtiden. Akkurat nå er det litt slitsomt, men jeg vet at det går seg til etterhvert Ü Og snart blogger jeg nok for fullt igjen også. Jeg regner med at det kommer til å bli spennende ting å vise frem etter hvert, både ting jeg lager og opplever. Det er utrolig morsomt å kunne gå på oppdagelsesferd hver dag, og for eksempel oppdage en butikk som selger liberty-stoffer når man rusler fra postkontoret. Herlig!

9 comments:

  1. Hurra, oppdatering på bloggen igjen :) Så koselig med livstegn fra sør :) Gleder meg til du får hodet over vannet og får tid til kreative tanker igjen (som du vil dele med oss blogglesere :) ). Det går seg til, og dere får nok en super og unik tid i Danmark.

    Skikkelig fine pulsvarmere du fikk med deg :) Det mønsteret er så fint, digger det. Har lenge hatt lyst til å strikke noe med det. Herlige farger på pulsvarmerne OG garnet du har fått! Så håper jeg du får laget noe fint med stoffene, da :)

    God klem til deg :)

    ReplyDelete
  2. Velkommen tilbake! Du har vært savnet. Godt dere er på plass og at alt har gått greit :)

    ReplyDelete
  3. Yay, så fint å høre fra det store utland! Vi savner deg stort :)
    Håper frakta av symaskinen gikk bra, for det der var skikkelig fine stoffer og jeg gleder meg til å se hva som kommer ut av de :)

    Krysser fingre for at det datatekniske ordner seg snart :)

    ReplyDelete
  4. Spennende tider Guro!!!

    Skjønner at det er krevende med mye nytt å sette seg inn i og orientere seg rundt. Blir bedre når det går seg til...

    Du må innom de fantastiske mathallene på Nørrebro. Tenk å bo i bruktlandmekka da!? Heldiggris ;)

    Her bor vi i kasser og har gjort det siden juli. Planen er å komme i hus i beg av februar. Litt forsinket byggeprosjekt kan du si. Vi synes det var viktig at ungene fikk startet på den nye skolen og begynt med aktiviteter. De begynner å komme inn i den nye hverdagen nå, selv om de første ukene var utrolig krevende for 7-åringen. Han er litt skjenert og nye ting blir litt tøffe.

    Ellers så har jeg laget lite revinyler i det siste. Flytting mm har tatt alle krefter og fokus. Har kommet med på julemarked i Oslo, så da får jeg et spark bak ;)

    Forresten så har de flere flotte julemarkeder i Køben. Designstudentene har et flott til rimelige priser og så er et et fint et i Christiania...og sikkert mange flere.

    På Islands brygge, ligger butikken Brinja Kløbenhavn. Verd å ta en titt. Har blogg også.

    Gleder meg til å følge deg!
    Klæm Siw

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tusen takk for mange gode tips Ü Tar tid å bli kjent med en ny by, så jeg er takknemlig for alle gode tips jeg kan få!

      Delete
  5. Jaa, ble så glad når jeg så at bloggen din var oppdatert:D

    Skjønner at det ikke er så lett i begynnelsen,det går seg nok til etterhvert! Tenk bare på når vi sitter her oppe i bekmørtna midtvinters og lurer på hvorfor i *** vi bor så langt nord - da sprader du rundt i Københavns gater med sola i fjeset og smiler og koser deg:-)

    Gleder meg til å høre mer fra det gode liv i Danmark!

    ReplyDelete
  6. Det virker spennende å flytte slik, men skjønner godt det nok er litt uvant i starten og at man kanskje lengter en smule hjem til det kjente og kjære. Tida går nok fort, og jeg følger med bloggen din :)

    ReplyDelete
  7. Så fint å se et innlegg fra deg igjen! Supert at du er tilbake :-)

    ReplyDelete
  8. Wow, dere er knallsporty! Så morsomt å hive seg rundt og flytte nok en gang! Jeg er imponert og litt inspirert. :) Kjekt å lese innlegg fra deg igjen, gleder meg til du får schwung over bloggen igjen :D

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!