Thursday, November 1, 2012

å handle garn på nett


Å handle garn på nett er artig, man går å venter på en pakke med stor forventning. Jeg vet at det er en fare for at fargegjengivelse på skjermen kanskje ikke stemmer med virkeligheten, og derfor sjekker jeg alltid på flere skjermer. Dette garnet har jeg sett på lenge, det kommer fra garnudsalg.dk, en myk og god blanding (30% Super Kid Mohair,  30% Alpaca og 30% Merino Virgin Uld samt 10% Viscose), det høres og kjennes fantastisk ut! Men jeg var skuffa da jeg åpnet pakken. Jeg bestilte fargen honning, og den så ganske mye mer gul ut på bildene. Det var i tillegg kveld da jeg åpnet pakken, og da så garnet mer ut som det hadde et grønnskjær. I dagslys så det litt bedre ut, allikevel ikke helt hva jeg hadde tenkt meg. Nå venner jeg meg til tanken på å bruke garnet selv om det ikke var helt det jeg så for meg.... det er jo fortsatt en fin farge! Garnet skal mamma få, for å strikke en Skappel-genser (til meg!). Tror kanskje det blir en gurolaga-vri på den Ü Har dere blitt skuffet ved bestilling av garn på nett?

7 comments:

  1. Jeg har prøvd å handle garn på nett en gang, Pikles.
    Garnet hadde samme farge som på nettet, så jeg var heldig, nybegynnerflaks ;)
    Garnet du har her var fint, og det er perfekt for en Skappel !

    Janne

    ReplyDelete
  2. Det var jo kjedelig. Jeg har ikke handla garn på nettet, bare stoff og knapper. Hvis det er litt trøst så likte jeg godt garnfargen slik den ser ut på bloggen din :)

    ReplyDelete
  3. Åh - har opplevd det samme, men er stort sett fornøyd. Det er likevel et sjangsespill hver gang. Jeg liker å kjenne og ta på garnet før jeg kjøper, men det er jo begrenset utvalg her i byen.

    ReplyDelete
  4. Å nei så kjedelig! Enig i at fargen så mye mer gul ut på bildene vi så på her i hvertfall. Men, fargen irl var fin da og tror du kommer til å kle den kjempegodt:-)

    Har gjort en god del bomkjøp på garnfarger på nett, jeg. Spesielt kjedelig er det hvis man kjøper to farger som man skal bruke sammen men irl så er fargenyansene helt kræsj og ikke som man hadde sett for seg. Mens andre ganger kan man jo bli positivt overrasket over fargene, kvaliteten osv. da.:-)

    God helg til dere!

    Klem

    ReplyDelete
  5. Ja, jeg har opplevd det samme! Bestilte garn som det stod at var "cashmere" på Ebay.. Da pakken kom var det ullgarn med 6% cashmere... Hadde bestilt hvitt garn, og det viste seg å være grågrønnt... Andre ganger har jeg vært veldig fornøyd med det jeg har kjøpt, men har funnet ut at for meg er det best å gå i butikken og kjøpe. Med mindre jeg skal kjøpe garn jeg vet hva er da! Ha en nydelig helg!! Ps. Garnet ditt var kjempefint, men jeg forstår frustrasjonen.. Man gleder seg sånn til å få pakken og så blir man sååå skuffet!
    Hilde

    ReplyDelete
  6. Jeg har vært heldig så langt - faktisk gledelig overrasket over fargen én gang :) Men så har jeg ikke bestilt så mye garn på nett.....enda. Er nok fort gjort å bli skuffet over farge/kvalitet innimellom, men jeg synes ikke garnet ditt var så verst (og igjen: vanskelig å få en oppfatning over fargen via skjermen) Litt mer dus og jordfarget gul som kan bli fint til en såpass "stor"genser.

    Heldige du som får en skappelgenser :) Skjønner egentlig ikke hvorfor jeg ikke har klart å strikket meg en selv, synes jo de er kjempefine......Tror nesten jeg bare må gjøre det....hehe, og bli den tregeste i hele bloggland til å begynne på den ;) Da skal jeg i såfall også strikke den a la Gurolaga ;)

    God helg til dere dansker!

    ReplyDelete
  7. Det har eg opplevd fleire gonger, men når dagen går og skuffelsen legger seg så liker eg ofte fargen likevel. Og vips- så er det noke på pinnane :) Fagen ser fin ut på min skjerm altså! Ja- nesten som honning!

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!