Monday, April 16, 2012

artig skrue


Endelig noe garnrelatert på bloggen min! Denne lua skulle vært ferdig for ei god stund siden, men litt frem og tilbake, og litt håndarbeidstørke har utsatt prosjektet. Men med påska til hjelp fikk jeg endelig fart på pinnene. Artig skrue-hettelue fra Pickles er strikket i dobbel tråd Viking Alpaca Silk, med en liten rest lys rosa tynn alpakka fra Drops som kontrastfarge. Fargekombinasjonen med okergul og lys rosa er kanskje litt uvanlig? Men jeg synes det var litt fint jeg! Søt, på en ikke alt for sukkersøt måte Ü Lua er strikket i størrelse 1-2 år. Over her er det lillepia som prøver den, og hun er 1,5 år nå. Kan kanskje bli litt liten til en toåring? Særlig hvis det er en gutt med stort hode. Jeg syntes den så liten ut da jeg strikket den, men med dette garnet passet den fint til jenta mi på 1,5 år. Jeg sjekket selvfølgelig ikke strikkefastheten... bare strikket i vei siden det skulle være gave til ei lita jente som fortsatt er veldig baby. Artig lite prosjekt dette (eller lite for andre, stort for meg siden jeg er verdens mest langsomme strikker!). Det eneste jeg synes er umotiverende er å strikke rillestrikk rundt og rundt. Så hvis jeg lager flere kommer jeg nok til å strikke frem og tilbake i begynnelsen, også sy sammen. Pickles reklamerer med at denne lua skal være umulig å ta av, men turbofrøken over her klarte det (kan jo ha noe med garnvalg å gjøre da)... kanskje ikke hvis den hadde vært inni dressen Ü
Ravelry-link

8 comments:

  1. Kjempefin hettelue :)
    Likte fargevalget ditt jeg !
    Denne varmer godt rundt et søtt lite hode ;)

    Ha en fin uke !
    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  2. Veldig fin - og enig ang fargekombinasjonen!

    ReplyDelete
  3. Så fin!
    Likte fargekombinasjonen kjempegodt jeg:)
    Ser kjempegod ut denne lua, og ser mange bloggere har strikket den, så kanskje jeg også må gjøre det!
    Fin er den i alle fall:)

    ReplyDelete
  4. Åh så fin den ble! Rosa og gul ble slettes ikke feil, nei. Har lyst til å strikke den selv - kanskje jeg får fart på meg til høsten, når neste sesongs varme klær må fremskaffes :)

    Hurra for strikkeinnlegg på bloggen din, du er flink :)

    ReplyDelete
  5. Kjempefin fargekombinasjon! Lysten på å strikke denne til neste høst/ vinter:)

    ReplyDelete
  6. Den er virkelig skøn. Den slags hue som en mor elsker: ingen kolde ører, brystkasse eller hals. :)
    Og så er det gule og den rosa farve fældstændig perfekt sammen.

    Underligt nok har jeg præcis det samme problem med min blogroll. Nu har jeg simpelthen startet en blogroll nr. 2 og den virker! :)

    ReplyDelete
  7. Knallfin kombo av farger. Den lua fikk jeg så lyst på når pickles la den ut. Heldig er du som kan realisere ønsket :) God søndag til deg hilsen nattevakta.

    ReplyDelete
  8. Vilken härlig färgkombination du valde! Jag har denna på min to do list också. :)

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!