Thursday, November 10, 2011

varme små tær




Når jeg ser strikkemønster tenker jeg ofte: Tro om jeg kan hekle det? Nå har jeg jo tatt opp strikkepinnene igjen, men hekling er jo det jeg liker best. Disse tøflene er en klassiker, men disse er altså heklet. Jeg så noen strikkede tøfler hos Lutter idyll, studerte mønsteret litt, også satte jeg igang med litt Eskimo jeg hadde liggende. Disse ble litt større enn jeg hadde trodd (og litt tykkere kanskje...), men dette er jo "prøvelappen".  Litt tynnere garn vil funke bra tror jeg!

11 comments:

  1. Ej de er bare alt for skønne., jeg elsker farverne!!!

    ReplyDelete
  2. hvor er de fine, det er en skøn gul farve

    ReplyDelete
  3. Så fine! Herlige farger:)
    -Men jeg tenker at det kanskje bare er fint at de er litt tykke..særlig for små føtter som ikke er nedi en vognpose, men i en bæresele ol:)

    ReplyDelete
  4. Kjempefine små tøfler! Jeg leter etter gode oppskrifter på heklede barneklær, så tror snart du må gi ut bok;) For det er ikke lett å finne...

    Takk for hyggelig kommentar på revevottene mine:) Har strikka dem ut fra eget hode, men skal prøve å skrive ned oppskrifta og legge den ut!

    God helg til deg:)

    ReplyDelete
  5. Tusen takk for utruleg koseleg kommentar! :) Blir så glad for helsingane dine!

    Og ja, eg skal selge dukka mi på marked, til inntekt for barnehagen.. Det er gjennom barnehagen at eg går på kurs, og det er gratis, mot at vi lagar ei dukke til markedet. Og så lagar eg sjølvsagt ei i julegåve til jenta mi også, men den er på langt nær ferdig enno! Det er mykje jobb! Og gøy!

    Håpar du har det fint!

    ReplyDelete
  6. Så fine farger! Takk for hyggelig kommentar. Du lager så mye fint. Det kreative i meg er der hele tiden, men kommer ikke så mye lengre enn til hodet akkurat nå. Ha en fortsatt fin helg!

    ReplyDelete
  7. Å, fine farger! Det er du veldig flink til. Å velge ut farger, altså. : )
    Ser kjempegode ut!

    Har strikket med Eskimo, men aldri heklet. Hvordan synes du det var?

    ReplyDelete
  8. Syns de var herlige jeg :) Den friske gule fargen , og når de er tykke så varmer de jo så godt også ;)

    Klem fra Janne

    ReplyDelete
  9. Gratulerer Guro - du vann Lily Balou klærne. Eg er superglad for at Herr Fe var så flink til å trekke akkurat ditt nummer i kommentarfeltet. Du som legg igjen dei skjønnaste kommentarar og du som hekla verdas finaste vest til Simon. Varm og god klem - sender du meg e-postadressa og adressa di, så skal eg formidle opplysningane vidare til Sam og Sofie?

    Du forresten: Kanskje du skal relansere dei knallfine tøflene dine i den nye bloggen din? Eg har hekla fem slike par dei siste vekene, tusen takk for genial oppskrift Guro.

    Diger klem frå Linda

    ReplyDelete
  10. Tusen-tusen takk for alle de fine kommentarene! Og hipp-hurra for at jeg vant klær! Og Linda: Har tenkt på å relansere mønsteret. Fant de gamle bildene, og har fått redigert dem litt, så nå ligger den her på bloggen. Jippi! Takk for en liten dytt Ü

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!