Saturday, May 14, 2011

retroberte



IMG_5996
Det er vel ikke fritt for at jeg (og mange med meg) er påvirket av barndommen, og gjerne velger mønstre og farger man husker. Lillemor har på seg thights og body arvet fra storebror (lindex), og forkle som mammaen min laget til meg på slutten av 70-tallet. ♥koselig ♥
Forkleet er fra boka Børnetøy du selv kan sy 0-4 år av Elsebeth Gynther, og akkurat nå sitter jeg og blar i den. Hmm, viste seg at jeg ikke kunne finne dette forkleet i boka etter å ha bladd litt, så da er det vel et mønster fra en annen plass. Jeg kan huske at jeg brukte å bla i denne boka da jeg var lita, og syntes illustrasjonene var så fine. Ikke rart jeg har lyst å lage noe selv fra den! Og dessuten er jeg så heldig at mamma har tatt vare på det hun laget (flere luer, jakke, solhatt, sko m.m.), det blir artig å ta det i bruk til lillemor!

1 comment:

  1. Åååå - fine minner! Vi har også den bodyen godt gjemt i en kasse i kjelleren. :) Den er så søt! Og så fantes det en kortermet en med røde sopper, også den fra Lindex tror jeg. Som det dessverre gikk hull på!

    Forkleet var bare kjempeherlig! <3

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!