Thursday, January 6, 2011

pimp my smokkeholder


En helt vanlig smokkeholder fikk nytt utseende her om dagen. Vi har mye "gutte-farger", også på gamle smokkeholdere (som ofte bare kommer i blå eller rosa, ihvertfall de man får kjøpt på matbutikken), og det ville jeg forandre litt på. Smokkeholderen ble jo ikke akkurat typisk jentete, grønn og gul som den er. Men jeg liker sterke farger, som ikke nødvendigvis skriker jente eller gutt. Det samme gjelder barneklær, selv om jeg merkelig nok har tatt meg i å stå med søte små rosa plagg i hendene i det siste. Faktisk har det sneket seg endel av dem ned i klesskuffen også..... Hmm, jaja, kan vel ikke være SÅ prinsippfast. Men virkelig, hva skjedde med alle fargene? Er det ekstra billig for storkjedene å lage bare rosa klær til jenter, og bare blå til gutter? Hehe, slike ting kan man oppta sitt lille hode med når man er i permisjon. Uansett, denne lille smokkesnoren tok meg vel 30 minutter å lage, fra jeg begynte til vi var ute av døren. Virkelig et artig lite prosjekt. Nå tror jeg kanskje jeg må kjøpe inn utstyr til å lage noen flere. Dette er jo en super liten gave å gi bort.

Pacifier holder

12 comments:

  1. Helt enig med deg angående farger; må alle babyer være rosa eller lyseblå, liksom?

    Smokkeholderen ble kjempefin! Hekling er jo perfekt permisjonsaktivitet, jeg var veldig produktiv i min permisjon ihvertfall..

    Hilsen Kristin

    ReplyDelete
  2. Napphållaren ser helläcker ut!!

    ReplyDelete
  3. Stilig! Artig å gjøre litt mer utav det en har fra før. Det er jo helt utrolig hvor tidlig de begynner med jente - og gutteklær. Skulle tro det var mulig å lage litt nøytrale klær... jaja, jeg må jo si jeg fristes til å kjøpe fine jenteklær jeg også. Kjoler, tunika... jenteleker... en er vel ikke anderledes enn andre, selv om jeg irriterer meg over gutt/jentefilosofien til butikkene.

    ReplyDelete
  4. Den er fed - og farverne er så lækre. Lige til at spise...

    ReplyDelete
  5. Så lurt, og så kjempefin den ble. De vestene i innlegget under er bare helt skjønne!

    Marit

    ReplyDelete
  6. dette med rosa og blått har eg og tenkt mykje på den siste tida. Kvardaganes viktigheter ;O)

    Så kul smokkeholder!

    -klem

    ReplyDelete
  7. Den var artig. En super gave å gi bort som du sier, og ikke minst praktisk :)

    Ha en fin helg!
    www.baakaa.com

    ReplyDelete
  8. Kjempebra pimpa!
    Synes det blir mer og mer rosa i butikkene,jeg.Heldigvis har det kommet endel lilla også, så ikke ALT blir rosa. Skulle gjerne sett mer av morsomme farger på barneklær i kjedebutikkene.

    ReplyDelete
  9. I have a question about something you posted on a different blog

    http://hobbykroken.blogdrive.com/archive/321.html

    im trying to do this Crochet pattern and im confused on how this turns into a circle if you are starting out with 58 chains?

    ReplyDelete
  10. Hei alle sammen. Tusen takk for alle de koselige kommentarene Ü

    Kaitlyn: I could not see a link to your blog or an e-mail adress, so I will have to answer you here. Hope you read it! When you have crocheted the 58 chains, join the last chain to the first with a slip stitch. This way it turns into a circle. Hope I was able to explain it to you... Good luck Ü

    ReplyDelete
  11. Oh, i got it now! Thank you, Guro! :)

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!