Thursday, January 23, 2014

ferie fra strikkepinnene




Du tenker kanskje at nå har det klikket litt for denne dama? Ferie fra strikkepinnene, det hører ikke hjemme noen steder. Men jo, jeg har nå hatt ferie fra strikkepinnene i over 2 uker, og det blir nok to nye uker ihvertfall. Æsj altså, men skuldra mi krangler ganske høylytt for tida, så da er det bare å høre etter! Men da kan jeg jo vise frem noe av det jeg har laget tidligere. Sånt som ble tatt i bruk før det ble tatt bilde! Denne lua har jeg brukt hele senhøsten og vinteren. Helt til været ble så kaldt at lua måtte være tykkere. Jeg så et bilde på Pinterest, og tenkte at den der er da enkel å lage selv! Min versjon ble nok en tanke for kort, men den er allikevel en favoritt. Og garnet! Det er så utrolig mykt og godt. Det er Bluefaced Leicester fra Ninapetrina. Hun har flere garntyper, og farger garnet selv, med snille farger og et økologisk og bærekraftig fokus. Jeg ser nå at hun har mange fristende nye farger! Dette garnet var kjøpt inn til et annet prosjekt, men jeg hadde håpet på et mindre gjennomfarget garn, så man får en liten effekt av fargevariasjonen. Jeg mistet derfor motivasjonen til prosjektet, og heldigvis bestemte jeg meg for å lage lue til meg selv av garnet! Dobbel tråd og pinne nr 5, kjapt prosjekt! Garnet har holdt seg veldig bra i bruk, og mottakeren selv er fornøyd Ü



PS. Beklager at det har vært litt rot i dag, jeg har pusset opp på bloggen!

18 comments:

  1. Lua så veldig tøff ut! Jeg har holdt på med et enkelt prosjekt (trodd jeg) - en vest til minien, men nå ser det ut til at det blir lue til meg selv...Jeg er bare ikke noen flink strikkerske :) :)

    MEN - var inne og leste om Trinepetrine, og digga alt jeg leste. Supert garn - økologi, gjenbrukstanker og håndfarga. Jeg bare må jo kjøpe slikt garn!
    Takk for tipset - et slikt garn vil jeg også reklamere for :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  2. Litt mye gjentakelser i kommentaren over, og det skulle jo være Ninapetrina! Ble litt ivrig… :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Så artig at jeg kunne komme med et tips som du likte så godt. Liker, liker, liker fokuset til Ninapetrina! Og når det er så nydelig garn, er det jo bare å støtte opp om en liten bedrift. Gurolaga har også testet ut dette garnet.

      Delete
  3. Din hue er fin - god ide med både rib og glatstrik.

    ReplyDelete
  4. Veldig kjedelig med ferie fra strikkepinnene! Håper du snart kan finne de frem igjen:-) Den lua der er så fin - veldig lurt å bruke det garnet til lue. Liker bloggoppussinga du har gjort:-)

    ReplyDelete
  5. Så fint du har fått det her inne! Enkelt og reint og elegant! Deilig forfriskande, syns eg! :) Så fint at eg kunne inspirer deg!
    Ufrivillig strikkeferie høyrast ikkje noko kjekt ut. Sjølv strikkar eg veldig i rykk og napp, på samme måte som eg syr, les bøker, bakar og andre kjekke ting. Plutseleg skikkeleg dilla, og så heilt bråstopp… ;)
    No skin sola inn vindua mine, og eg håpar du også har ein fortreffeleg dag! Ha ei finfin helg!

    ReplyDelete

  6. Kjedelig å ha strikkekløe når man ikke kan, så fint du har fått det her inne :)
    Må sjekke ut det garnet..
    Lua var FIN !!

    ReplyDelete
  7. Lua var fin, men kranglete skulder er ikke noe greit! Masse god bedring!!! Så må nok jeg strikke en slik lue, så ut til å ha den optimale passformen!!

    ReplyDelete
  8. God bedring og vel overstått strikkeferie så snart det er mulig.

    Her var det nytt. Godt med litt bloggoppfriskning en gang i blant! :-)

    ReplyDelete
  9. Så pen lue, den så veldig god ut ja. God bedring og ønsker deg en riktig god helg!
    Mvh
    Marianne

    ReplyDelete
  10. Hei! Så flott lue det der var! Enkel, men samtidig ikke for enkel! Like it!

    Hvis du vil ha garn som ikke er fullt så gjennomfarget (eller kanskje mer gradert) er det bare å "spesial"-bestille via epost (post@ninapetrina.no);) Jeg farger gjerne garnet akkurat slik som du vil ha det. Tar ca 2 dager fra du bestiller til jeg har det ferdig farget, tørket og klar for postlegging. Ikke akkurat lang ventetid det;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Fantastisk! Det skal jeg huske på, kommer nok en bestilling når min strikkepinneferie er over Ü

      Delete
  11. God garnreklame, for dette fikk jeg lyst til å prøve! Håper skulderen din er bedre---?

    ReplyDelete
  12. Nå har det vært stille her en stund, håper alt står bra til med den kranglete skulderen,

    Det er forretsen give away hos meg om du vil bli med ;)

    ReplyDelete
  13. They’ll find a joy in being a step removed from notifications (and in having increased leg movement). http://ruc1g2h5rz.dip.jp http://gd3c1js1z5.dip.jp http://0jh9ufe92e.dip.jp

    ReplyDelete
  14. According to Stanford Medical, It is really the one and ONLY reason this country's women live 10 years more and weigh an average of 19 kilos less than us.

    (And really, it has NOTHING to do with genetics or some secret diet and really, EVERYTHING to do with "how" they eat.)

    BTW, What I said is "HOW", not "what"...

    CLICK this link to see if this brief test can help you decipher your true weight loss possibilities

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!