Monday, May 28, 2012

heklet+sydd til mitt nye lille tantebarn






Denne idèen har bodd lenge i hodet før den ble realisert. Det finnes nok mange lignende, for dette er en veldig enkel idè til en søt heklet og sydd kjole. Stoffet har levd som gardin i USA på 70-tallet i sitt forrige liv.   Kjolen er laget i størrelse ca 1,5 år, så det er ennå ei god stund til mitt nye tantebarn kan bruke den. Men det er fint å lage noe helt for seg selv i gave, og da synes jeg også det er fint at den kan vare ei stund. Mammaen (og pappaen) var henrykte, og lillepia kan snurre rundt i den og ha glede av den om litt over ett år Ü
Ravelry link: the curtain dress

16 comments:

  1. Nydelig! Det stoffet var skikkelig fint!

    ReplyDelete
  2. Supernydelig!

    Jeg kjøper hvis du skal begynne å selge ;) Digger kombinasjonen av heklet mot stoff og gjenbruk da selvfølgelig...

    ReplyDelete
  3. Å, så fin! Av nettopp slike grunner må jeg få lært meg å hekle skikkelig! Heldig lita frøken som får den :)

    ReplyDelete
  4. Kjempesøt! Med varmen som har vært nå, ville det vært en super sommerkjole til minien her - tror jeg også vil prøve meg på en slik en til henne :)

    ReplyDelete
  5. En av de fineste barnekjolene jeg har sett! Gratulerer Guro :)

    ReplyDelete
  6. Nydelig!! Og jeg som har sett den i virkeligheta må si det er et ordentlig håndtverk;)

    Passer jo egentlig fint at hun kan bruke den neste sommer/høst når hun kan gå:)

    ReplyDelete
  7. Kjempe nydelig kjole :) Engang skal jeg også lære å sy! :)

    ReplyDelete
  8. Åh jag har funderat jättelänge på att göra något sånt här! Egentligen hade jag tänkt göra en topp till mig själv, men nu när jag såg hur sött det blir till barn så tror jag att jag börjar med att göra en present till någon liten vän. :)

    ReplyDelete
  9. Så nydelig! Nå må jeg bare gjøre alvor av å lære meg å hekle...

    ReplyDelete
  10. Kjempefin! Får veldig lyst til å prøve meg på noe lignende. Om bare symaskina og jeg hadde vært venner! ;-)

    ReplyDelete
  11. Nååååmen, så nyyyyydelig kjole. Smelt!!! Hadde jeg bare kunne sy... eller hatt ei maskin å prøve meg på, thi-hi! Så herlig kombinasjon med stoff og hekleri, mønster, farger og passform. Rett og slett lekker! :D LIKER MASSE :D

    Ha en fin dag videre!
    Eli Kristin

    ReplyDelete
  12. Den er bare så fin! Vil du fortælle hvordan du har lavet det hæklet bærestykke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hei! Jeg har planer om å lage et mønster. Men prinsippet til bærestykket er brukt i mange heklede babykjoler, slik som denne: http://www.ravelry.com/patterns/library/baby-girl-sleeper-set---dress
      Hvis du ikke er på Ravelry finner du mønsteret her: http://www.oocities.org/crotiques/bgs.htm
      Håper det kan hjelpe!

      Delete
  13. Hi, do you have this pattern in English?

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!