Friday, June 22, 2012

arvebukse

Ei skikkelig tøff og ekte retro bukse har lillemor fått arve etter tanta si (og kanskje har pappaen også brukt den?). Har litt lyst å tegne av buksa, og prøve å sy noen flere. Modellen er for tiden ikke spesielt fornøyd med å få tvinget på seg klær, hun kler heller på seg selv det hun måtte ha lyst å ha på. Akkurat denne dagen var det shorts utenpå buksa (bor jo langt nord!) og veske med klesskift! Legg merke til veske-bære-stilen. Sånn bærer hun alt som har hank, også når hun leker med bøtte ute i sandkassen Ü
Når det gjelder påkledning har hun ikke den helt store erfaringa med varmt sommervær. Hun forstår bare IKKE at man kan gå ut av døra UTEN jakke og lue, mye hyl og skrik de to fine soldagene vi hadde forrige helg fordi hun ikke fikk ha på lue og jakke Ü
Jeg har strikket i det siste, et lite prosjekt som er ferdig montert. Det gjenstår bare en bitteliten detalj, og det gjør det visst kjempevanskelig å få det helt ferdig. Men det kommer! God helg Ü

7 comments:

  1. Så herlige bilder av frøkna:-) Og buksa ser helt nydelig retro ut! Følger spent med på om du lager en slik selv.

    Vi får satse på litt godvær til st. hans - med eller uten jakke og lue:)

    ReplyDelete
  2. Herlige farger - og råkul bukse :) Den må du definitivt få tegnet opp og sydd flere av. Sku hatt en sånn en til min lille B. Tror jeg må bla opp i Gynther når jeg får rydda syrommet :(

    Gleder meg skikkelig til å se ditt nesten-ferdige strikkeprosjekt - når det blir ferdig ;) Her er det labert med kreativitet, var helt slagen i går av en forbigående forkjølelse.....og så var det jo det her roterommet da, som står og sperrer for både garnnøster, symaskin og inspirasjon til å begynne på nye prosjekter. Hushjelp ønskes!

    ReplyDelete
  3. Kjempefin bukse - så greit å arve slike flotte ting :)

    ReplyDelete
  4. Kul bukse!Stilig med de kantbåndene på. Og høy veskeføring, hihi!

    ReplyDelete
  5. Det er så dejligt med arvetøj. Både fordi det har en særlig historie med sig, og fordi der er så meget tøj der kan bruges igen og igen.
    Din lille søde pige ser så fin ud med de nye bukser, og så er jeg vild med hendes elegante måde at bære sin taske på. Det ser ud som om hun så absolut ved hvordan man medbringer sin taske med stil. :))
    hav en dejlig weekend. :) :)

    ReplyDelete
  6. Så herlig lita frøken! :)
    Flott med klær som blir brukt på nytt! Og jeg kjenner meg SÅ igjen i forhold til hvor vanskelig disse små synes det er å kle av seg... Første dag uten stillongs krevde mye overtaling og en del skriking, og når han først gikk med på det og kom seg ut på trappa roper han: "Æ vil ha lue på!!!" og så var det på'n igjen.... Man vet man bor i Nord-Norge da!

    Gleder meg veldig til å se hva du holder på å strikke! Her er det smått med kreativitet for tiden, da vi holder på å bygge ut....så all ledig tid går til bordkledning og snekring! Men det blir bra når vi er ferdige:)

    ReplyDelete
  7. Kule klær! Og små barn med sterk vilje og mange idèer høres kjent ut :)

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!