Friday, February 11, 2011

godt igang!



Jeg bestemte meg for å hekle et helt babyteppe, istedet for lapper, til nepalteppe-prosjektet. Har en skikkelig god følelse når jeg setter meg ned med det, og tenker på den lille kroppen som skal få varme av det. Jeg har letet frem garn i myke kvaliteter som merinoull (abuelita tykk merino fra pickles), ull/alpakka (nepal fra garnstudio) og dobbel tråd tynn alpakka fra forskjellige merker. Det blir fargerikt, og kanskje ikke så veldig velkoordinert i fargeskalaen. Men jeg tror det blir et skikkelig glad-teppe, med knallgult mellom alle rosa, pastell og brunfargene. Gleder meg til jeg kan sende dette teppet avgårde!

11 comments:

  1. Det teppet kommer til å bli knallfint! Nydelige farger:) For en jobb!

    Ang. kostymene hos Søstrene Grene hadde de bare en type ridderdrakt for gutter.. Jeg syns ikke den var så fin, og var skuffet over utvalget til gutter. De burde hatt noen skikkelige prinsedrakter tilsvarende prinsessekjolene!

    Ha en super dag:)

    ReplyDelete
  2. Herlig-herlig!! :)
    Likte supergodt den gule kontrastfargen mot dei skjønne pastellane. Og mottakaren blir nok veldig fornøgd!

    Kanskje dette er det perfekte prosjektet for alle restane mine? Ikkje så veldig nøye kor fargesprakande det blir, berre det blir mjukt og varmt og godt for ein liten kropp. :)

    Ha ein strålande fredag og ei god helg!

    ReplyDelete
  3. Så fint prosjekt, dette. Leste om prosjektet for en liten stund siden, og fant fram en liten pose med deilig ullgarn som jeg hadde liggende. Nå skal dette bli til lapper som skal avgårde.

    Ha en fin fredag :)

    Marit

    ReplyDelete
  4. For noen deilige farger! Dette blir sikkert et kjempefint teppe. God helg til deg.

    ReplyDelete
  5. Jeg skrev om Nepalteppe-aksjonen på bloggen min her om dagen, og håper det er ok at jeg linket til din blogg, siden det var her jeg fant fram til den. Jeg er også i full sving med lappene, og har planer om å lage hele teppet ferdig. Har fått litt hjelp av mine døtre, så jeg tror det skal gå greit. Koser meg med strikkinga, og gleder meg til å få sendt det avgårde. Flott prosjekt:)

    ReplyDelete
  6. Det ser såååå fint og mykt ut. Jeg elsker sånne sammensetninger av farger som ikke er godt planlagt. Det er ofte da det blir mest spennende :)
    Finfin søndag til dere!

    ReplyDelete
  7. Åh så bra prosjekt :) Deilig garn - stilige farger! Jeg skal også strikke og sende inn, men vet ikke om det blir lapper eller et helt teppe....Har spredt ordet om Nepalteppene til strikkeklubben min og, alle monner drar :)

    Du e FLINK!

    ReplyDelete
  8. Så nydelig teppe. Den gulfargen er så kul :-) Og jeg synes det var en nydelig fargekombinasjon. Det blir en heldig liten kropp som får varme seg på det teppe!

    ReplyDelete
  9. Utrolig flott teppe! Hadde jeg bare strikket så...Du er utrolig varm om hjertet Guro!

    ReplyDelete
  10. Teppet ditt blir fantastisk fint! Eg er også igang med Nepalteppe. Blogga om det og linka til deg i bloggen min i dag. :)

    Ha ein fortsatt god tysdagskveld!

    ReplyDelete
  11. Heisann!
    Ja det er godt å tenke på at en liten kropp får så stor nytte av det man lager:-)
    Teppet ser kjempefint ut.

    Stor klem

    ReplyDelete

Hei! Takk for at du tar deg tid til å kommentere Ü Det blir jeg så glad for!